Töökuulutus

“Hallo, siin Jaapan” – Välisministeeriumis saab palgale IT-hai, kes aitaks ka maailma teises otsas asuvaid inimesi

Välisministeeriumi IT-osakond otsib enda meeskonda klienditoe spetsialisti, kes aitaks Eestis viibivatel välisministeeriumi töötajatel IT-probleeme lahendada, kuid nõustaks ka Eesti saatkondades asuvaid töötajaid üle maailma, olgu see näiteks Tokios või peatselt avatavas esinduses Abu Dhabis. Välisministeeriumi IT-osakonna juht Ergo Tars räägib, milline tehnilise toe töö välja näeb.

Millega teie IT-osakond tegeleb?

Meie hallata on kogu välisministeeriumi haldusalas olev IT- ja andmesidevõrk. Tegeleme sellega, et süsteemid töötaksid korralikult nii Eestis kui ka 45 Eesti välisesinduses üle maailma.

Kes on klienditugi ja mida ta välisministeeriumis teeb?

Tegelikkuses on tegemist üsna klassikalise kasutajatoega. Otsime inimest, kellega peamiselt hakkaks suhtlema peamaja ehk Tallinnas asuvas välisministeeriumi hoones töötavad inimesed. Samas, talle võivad abipalvetega helistada või kirjutada inimesed teistes riikides asuvatest esindustest, näiteks Eesti Jaapani saatkonnast.

Lisaks Eestis asuvale klienditoe spetsialistile töötavad samasugused spetsialistid ka Washingtonis ja Brüsselis, seega on meil erinevad esindused nende vahel sõltuvalt ajavööndist ära jaotatud. Enamik suhtlust toimub muidugi eesti keeles, sest ka meie välisesindustes räägivad suurem osa inimesi just eesti keelt.

Mis tasemel kasutajatoe spetsialist töötama hakkab, kas ta peab aitama kliendil mälupulka arvutiga ühendada, või saab lahendada ka keerulisemaid muresid?

Peamine ülesanne on pakkuda esimese taseme tuge ehk lahendada kasutajate IT alaseid pöördumisi.

Kui rääkida tehnilistest oskustest, siis tuleks kasuks kindlasti Microsoft System Center Configuration Manageri kasutamise ja skriptimise oskus. Samuti tuleb päris palju teha tegemist varahaldusega. Kui sa omad kogemust varade haldusega, tuleb see suuresti kasuks. Meil ei ole loomulikult mingi probleem seda ka inimesele õpetada.

Millised võiksid olla arenguvõimalused välisministeeriumis või IT-osakonnas?

Kasutajatoe puhul on see tegelikult lihtne. Ma näen, et esimese taseme kasutajatoel võiks olla potentsiaal suhteliselt lühikese ajaga jõuda näiteks Windowsi-, võrgu- või serverite administraatoriks. Loomulikult sõltub palju sellest, kui ambitsioonikas ja tahtmist täis inimene ise on. Õppimisele keegi kätt ette ei pane, inimese enesemotivatsioon õppimiseks on peamine.

Välisministeeriumis on töö igati meeleolukas ning kollektiiv sõbralik ja mitmekülgne, seega arenguvõimalusi on siin küllaldaselt.

Kuidas on töötamise asupaigaga? Kas töötamine ongi koguaeg ainult Tallinnast?

Tegelikkuses on kasutajatoe spetsialisti töö roteeruv. Me käime ja pakume kohapealset kasutajatuge ka Brüsselis ning Washingtonis, seega on tegelikult ka see üks arengupotentsiaal. Kui keegi kandideerib meile, siis võib ta huvi korral minna mingiks perioodiks ka Brüsselisse või Washingtoni tööle. Sinna ei saa küll kohe, aga on kindel aeg, mille järel sealne spetsialist tagasi Eestisse tuleb, ja siis saavad järgmised soovijad välismaale kandideerida. Säärane tööviis on heaks proovikiviks neile, kes on tahtnud välismaale tööle minna.

Otsite kasutajatuge endale tähtajalise tööna. Miks nii?

Üks meie kolleeg läks just lapsehoolduspuhkusele, seetõttu on see konkreetne töökoht tähtajaline, aga tegelikult siin eluolu muutub pidevalt. Tõenäoliselt meie vajadused aja jooksul pigem kasvavad kui kahanevad, seega peale tähtaja möödumist teda keegi välja kindlasti ei saada.

Paljud pelgavad avalikku sektorisse tööle tulemist. Kas seda peaks kartma?

Ministeeriumis on teatav võlu, mida erasektoris ei ole. Siin on väga palju erinevaid ja põnevaid lähenemisnurki probleemidele, mille lahendusi saab katsetada ja ellu viia.

Ehkki eelarvelisi vahendeid on ilmselt erasektoris rohkem, siis mastaabi ja kogemuste saamise mõttes on ministeeriumis kindlasti huvitavam. Meil on palju selliseid asju, mida erasektor üldse ei võimaldagi teha. Näiteks võib siin tuua aktiivse tegevuse infoturbe vallas.

Olles ise just värskelt tulnud erasekorist võin öelda, et siin ei ole midagi sellist, mida peaksid kartma.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.