YouTube’i video, mida on toetanud Super kõnekaart (Telia Eesti).
Selle kõrval on sisuloojate jaoks tulusam aga hoopis see, kui ettevõte teeb nendega otse koostööd. Selline reklaamiviis annab ettevõttele võimaluse koostöös sisuloojaga luua video, mille sisu räägib vaid nende tootest või teenusest.
Rahvusvaheliselt vaadates ei ole tegu millegi uuega, sellist reklaami on YouTube’is viljeletud juba aastaid, kuid nüüd on see jõudnud ka Eestisse.
Tarbijakaitse: need videod kuuluvad reklaami valdkonda
Toodete ja teenuste reklaamid langevad reklaami- ja tarbijakaitseseaduste alla, mille üle peab järelevalvet tarbijakaitseamet. Geeniusele antud kommentaaris tõi tarbijakaitseameti kommunikatsiooniekspert Pille Kalda välja, et sponsoreeritud sisuga YouTube’i reklaamklipid kuuluvad ameti hinnangul reklaami valdkonda.
“Tarbijakaitseamet arvestab oma igapäevases töös kehtiva reklaamiseadusega ning hindab laekuvaid kaebusi juhtumipõhiselt. Kui tegemist on selgelt Eesti turule suunatud reklaamiga, siis leiame, et ka selle sisu peab vastama meie õigusaktidele,” räägib Kalda.
“Ettevõtete poolt oma majanduslike eesmärkide täitmiseks noortelt “tellitavate” reklaamklippide teemal on kindlasti mitu tahku ning lisaks pakutavale teenimisvõimalusele on oluline nii asja eetiline külg. Igasugune reklaamtegevus peaks olema vastutustundlik. Oluline on, et kinni peetaks ühiskonnas aktsepteeritavatest käitumisnormidest ja headest kaubandustavadest, mis sisalduvad osaliselt ka klippide avalikustamist võimaldavate kanalite reeglites,” seletas Kalda.