Digiretseptidest kohtinguäpini – milliseid huvitavaid ülesandeid lahendab Elisa Seadmetugi?

Aeg-ajalt võib juhtuda, et omaenda teadmistest jääb mõne tehnilise mure puhul väheks ning vaja oleks spetsialisti abi. Siinkohal tuleb appi seadmetugi, kes aitab ka ebatavalistele tehnilistele probleemile kiirelt ja asjatundlikult vastuse leida.

Abi saab nii suure kui väikse murega

Vahel võivad klientide mured aga olla üsna ootamatud, seda nii probleemi olemuse kui ka lahenduse poolest.

Elisa Seadmetoe juhi Sigrid Ojavee sõnul kestavad kõned tavaliselt alla viie minuti, kuid pikemad vestlused klientidega võivad vahel kulgeda lausa poolteist tundi. Sellisel juhul on tavaliselt tegemist arvuti või tahvelarvuti esmakordse seadistamisega – kuna vahel pole klient sarnast seadet kunagi varem käes hoidnud, saab seadmetugi kasutamise selgeks teha.

Kuigi enamuses lahenevad mured kiiresti, siis vahel mõne probleemi lahendamiseks võib minna erandlikult kauem – see juhtub tavaliselt näiteks mõne seadme tarkvaralise tõrke tuvastamise korral. Ojavee selgitas, et teinekord tuleb ette sedagi, et klient leiab ise mõne tootjapoolse tarkvaravea ning tänu kliendi tähelepanelikkusele saab asuda asja kõigi jaoks üheskoos lahendama.

Kuna tiimiliikmete ühine soov on klientide küsimustele võimalikult kiiresti vastused leida, tuleb mõnikord ka ette, et õhku jäänud murede kallal pusitakse üksi või üheskoos tiimiga veel tunde või päevi hiljem. “Taoliste juhuste puhul tegeleme pühendunult lahenduse otsimisega, isegi kui see nõuab loetud tundide asemel päevi lahenduse otsimist,” selgitas Ojavee.

Parimad lahendused ei pruugi aga sugugi pähe tulla selleks sobival hetkel – on olnud päevi, kus leiad kliendile lahenduse, kuid alles hiljem mõtled välja veelgi parema ja kiirema võimaliku viisi, mida järgmiste sarnaste murede puhul juba rakendada.

„Muidugi on neid heureka-hetki, kus enne uinumist tuleb meelde mõni parem viis, kuidas mure oleks lahendada saanud,“ jutustas Sigrid Ojavee. „Peamine eesmärk on siiski lahendused leida tööajal, et säiliks tervislik töö- ja eraelu tasakaal ning klient saaks omale sobivamal ajal lahenduse.“

Üllatavad lahendused

Mõnikord võib probleemi lahendada juhus või lausa veidrus. Imelikest lahendustest meenus Ojaveele hiljuti toimunud juhtum, kus klient sai endale uue TV-kaardi, mis ei tahtnud kohe tööle hakata. Uurimise käigus selgus, et see oli valepidi moodulisse sisestatud, ent sellega veel ülesanne ei lahenenud.

“Palusime selle ringi tõsta, kuid pilti ei tulnud ikka ette. Klient mõtles siis moodulit paremini nihutada, kuid selle käigus lükkas ta teleri kogemata aluse pealt maha. Kokkupõrkest maaga hakkasid kanalid imekombel uuesti mängima ja ka teler jäi õnneks terveks,” meenutas Ojavee.

Tihtipeale võib lahendus olla täiesti ootamatu ja ebatraditsiooniline: nimelt kurtis üks klient, et tema seade on vist katki: ekraanil pole see, mis peaks ning nupud ei toimi. “Kui teemasse rohkem süvenesime, siis selgus, et kliendil oli brauser 200 korda sisse suumitud ning ta ei saanudki õiget vaadet näha,” rääkis seadmetoe juht.

Juhtumeid on igasuguseid

Tavapärasest omapärasemad on ka sellised juhused, kus klient pöördub seadmetoe poole mõne teise valdkonna murega, millega võib olla kohe ei oskakski arvata, et tehniline tugi võiks aidata. Nii on Elisa Seadmetugi aidanud inimesel samm-sammult näiteks digiretsepti pikendada. Samuti tuli ootamatult saabunud eriolukorra ajal aidata näiteks ühel matemaatikaõpetajal valemeid koostava programmiga kooliõpilastele koduseid ülesandeid ette valmistada.

“Hiljuti soovis üks klient taastada oma kunagist kohtingusaidi kasutajat, seega tulime heameelega appi, et teda sellest protsessist läbi juhendada,” kirjeldas Ojavee. Seetõttu tuleb valmis olla igasugusteks ootamatusteks, sest nii palju, kui on maailmas inimesi, on ka erinevaid muresid ja lahendusi.Ükskõik, milline tehnilist laadi küsimus see ka ei oleks, siis seadmetoe spetsialistid püüavad sellele leida parima lahenduse. 

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.