Aasta IT-tegu on selgunud: Cleveroni Akadeemia annab noortele võtmed isejuhtivate autode loomiseks

Pildil akadeemia I lend.Foto: Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor.

Infotehnoloogia ja telekommunikatsiooni liit (ITL) tunnustas 24. märtsil sektori mulluse aasta parimaid: Aasta Tegu tiitliga krooniti Cleveroni ning Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor koostöös loodud robootikatarkvaraarenduse õppekava, mille sarnast töökohapõhist tehnoloogiavaldkonna õpet ei ole Eestis varem eksisteerinud.

Cleveroni Akadeemia sündis Ülemiste City ning Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor koostööst. Cleveronil oli vajadus koolitatud, spetsiifiliste oskustega tööjõu järele. Ettevõtluskõrgkool Mainor aga oli viimase viie aasta jooksul avanud mitu uut IT eriala õppekava ning oli valmis mahtu veelgi suurendama.

Tänu tõhusale infovahetusele jõudsid Cleveron ning Mainor läbirääkimiste laua taha ja koos loodi robootikatarkvara arendaja eriala, mida Eestis varem kusagil ei õpetatud.

Akadeemias toimib õhinapõhine õpe

Akadeemia alustas õppetööd möödunud aasta septembris. Kolmeaastase õppekava formaadi paika panemisel lähtuti eelkõige tööandja vajadustest ja sellest, et tudengid saaksid õpitut kohe ka meistrite käe alla praktikas järele proovida.

Auditoorne õpe toimub Viljandis asuvas Cleveroni hoones. Tudengeid õpetavad Mainori õppejõud, erialaeksperdid ning Cleveroni tippspetsialistid. Umbes kolmandik õppekavast koosneb mitmesugustest praktilistest ainetest ja ka paljud ülejäänud ained sisaldavad praktilist osa. Praktika toimub Cleveronis ning sellest, et kõik teoorias omandatu saab kohe meistrite käe ja pilgu all järele proovida, on tulevased robootikatarkvara arendajad väga innustunud. Seega võib öelda, et õpe toimub igati õhinapõhiselt.

Kelleks lõpetanud saavad?

Cleveroni Akadeemia lõpetanutest saavad robootikatarkvara arendajad. Õppekava loojad on öelnud, et lõpetajad on saanud koolist kaasa tööle asumiseks igati sobivad teadmised, praktilised oskused, kogemuse ning ka hoiakud.

Praegused tudengid tegelevad Cleveronis näiteks isejuhitava auto arendamisega. Suurepärase kogemuse annab edaspidiseks tööeluks kaasa kindlasti see, et töötatakse meeskondadena. Rohke praktika käigus puututakse kokku päris töö ja selles ettetulevate probleemidega. See sunnib erinevate olukordadega kohanema, tulema toime muutustega ning muidugi õppima tiimitööd. Need kõik on oskused, milleta tänapäeval toime ei tule.

Lõpetaja saab Cleveroni Akadeemia sertifikaadi ja Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor bakalaureusekraadi. Järgmine planeeritud vastuvõtt Cleveroni akadeemiasse on sügisel 2021.

Oluline on leida õige partner

Praeguseks on akadeemia tegutsenud pea aasta. See on andnud kinnituse, et niisuguse praktilise õppeprogrammi loomine oli väga õige ettevõtmine – tudengid on motiveeritud ning innustunud sellest, et neil on võimalus mõelda kastist välja ja luua reaalseid toimivaid lahendusi.

ITL-i juhatuse liige Ivo Lasn sõnas Cleveroni ja Mainori koostööst vormunud töökohapõhist õpet kommenteerides, et alati ei ole vaja ise kõike teada ja teha, tuleb hoopis leida õige koostööpartner.

“Cleveroni Akadeemia kogemus on igati positiivne ja usume, et selline koostöömudel innustab teisigi ettevõtteid töötama koos kutse- ja kõrgkoolidega,“ avaldas Lasn lootust.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.