Asjad, mis aitavad sel aastal Facebookis paremini silma paista

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Kaader facebooki videost

Sellest on räägitud palju, kuidas Facebookis rohkem tähelepanu võita, kuid enamus juttu on muutumas kiiresti kasutuks – Facebook muudab oma algoritme ja esile tõusevad jälle uued postitused. Mida aga sel aastal Facebook eelistab?

Siin olevad vihjed on pärit Facebooki selleks aastaks teada antud uuendustest. Vaata ka videot, mis selgitab lahti, mille järgi meie Facebooki „sein“ postitustest kokku laotakse.

Neli põhiasja, mis määravad sisu olulisuse

Facebooki algoritmis arvestatakse sellest aastast postituste „sisu koostoimeid“, mis tähendab, et esile tõstetakse neid postitusi, mis kasutajale kõige enam korda lähevad.

Paraku tähendab see kõigile turundajatele seda, et eelistatakse pere ja sõprade postitusi, sest need lähevad inimestele ikka rohkem korda, kui turundussõnumid. Siiski-siiski, võimalus on ka äripostitajatel, kuid nende postitus peab samuti korda minema. Seega on kõige olulisem sisu, mida postitada, kui sa pole kasutaja sõber või pereliige ja tahad, et fännilehe postitus ikkagi sõprade postituste seas inimesele nähtav oleks.

Keeruline algoritm järjestab postitused mitte selle järgi, millal need on postitatud, vaid võtab uuemad postitused ja näitab neid selle järgi, millised võiksid kasutajale kõige enam korda minna.

Kokku arvestab algoritm nelja faktoriga: sisu kättesaadavus (linke kiiretele lehekülgedele näidatakse enam kui neid, mis laevad aeglaselt), signaalid (vaatajate kaalutlused sisu vaatamisel ja reageeringud), ennustused (kas see sisu võiks vaatajale tõenäoliselt meeldida) ning üldine skoor, mis arvutatakse sisu muude omaduste põhjal.

https://www.facebook.com/facebook/videos/10156625242821729/

Aktiivne reageerimine on olulisem, kui passiivne

Kui sinu postitust vaadatakse, linki klikitakse või libistatakse hiirega üle, siis see kõik on passiivne reageerimine. Kui aga märgitakse meeldivaks, kommenteeritakse või jagatakse, siis on tegemist aktiivse reageerimisega, mida Facebook hindab loomulikult kõrgemalt ja selliseid reageeringuid saanud postitused tõstetakse nähtavamaks.

Sel aastal muutunud Facebooki algoritmi jaoks on kõige tähtsam aktiivne reageerimine kommenteerimine. Kui aga postitus kutsub üles „laikima“ või kommenteerima, lubades selle eest midagi, siis võib Facebook selle eest ka „karistada“ postituse peitmisega.

Kui jagatakse, oled veel rohkem nähtav

Kommenteerimine on kõige olulisem, aga järgmisena arvestab Facebook postituse jagamist. Mida rohkem jagamisi (nii isiklikul seinal kui Messengeri aknas), seda rohkem läheb algoritmi meelest postitus inimestele korda. Jagamine on hoolimine. Kui jagatud postitust ka kommenteeritakse, siis jääb see nähtavaks ka teiste seinal juba pikemaks ajaks.

Meeldimine ütleb otse, mis meeldis

Kui kommenteerijaid ja jagajaid on tavaliselt vähem, siis „laikijaid“ võib hea postituse juures olla väga palju. Facebook kasutabki meeldimisi postituse sisu headuse hindamisel, kuid see on siiski postituse väärtuse arvutamisel kommenteerimise ning jagamise järel alles kolmandal kohal.

Kõigepealt video, siis pildid ja siis tekst

Aastate jooksul on postituse tüübi järgi Facebooki postituste nähtavus jäänud samaks, kuid enam ei tehta eraldi vahet, mis liiki postitus on. Paraku põhjustab postituse liik tavaliselt juba ise kas rohkem või vähem inimeste reageeringuid: näiteks video otseülekanne tagab kuus korda enam kommentaare, jagamisi ja laike kui tavaline video. Pilte kommenteeritakse ja neile reageeritakse vähem kui videotele, kuid kordades rohkem, kui lihtsalt linkidele. Seega oma postituste tegemisel peab arvestama ka sellega, millist tüüpi postitus paneb inimesed rohkem reageerima.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutuse blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.