Veebimajutuse blogi

Veebimajutus.ee uus särav ja lihtne iseteenindus on nüüd kasutamiseks avalik!

Veebimajutus.ee iseteenindus on alates 17. jaanuarist uuenenud. Kujundus on moodsalt minimalistlik ja selge, palju on õhku. Sellest, mismoodi uus lahendus iseteeninduse kasutamise kliendile lihtsamaks teeb, räägivad Marko Toom Veebimajutus.ee-st ja disaini teostaja, Bitifiner’i peadisainer Lauri Post.

Marko Toomi sõnul on Veebimajutus.ee uus iseteenindus üleval olnud juba alates septembrist, kuid siis polnud see veel kõigile nähtav. Sügisel testisid lahendust mitmes etapis erinevad testkliendid ja edastasid oma soovitused, mida võiks paremini teha. Vastavalt tagasisidele ja analüütikale viidigi sisse hulk täiendusi ja parandusi. Nüüd jõuab uus kujundus kõigi klientideni.

Miks valida just Veebimajutus.ee?

Turul on veebimajutuse pakkujaid mitmeid, miks just Veebimajutus.ee? See küsimus võib tekkida paljudel oma kodulehele majutusteenust otsides. Siin on mõned olulised põhjused just Veebimajutus.ee eelistamiseks:

  • Esiteks teeb klientidele asjaajamise mugavaks see, et tegemist on kõige alustajasõbralikuma veebimajutajaga – vajadusel saab alati konsultatsiooni ja abi nii väikeste kui suurte ettevõtete veebi viimisel. Klienditeenindus räägib klientidega lihtsas tavainimese keeles. Jagame isetegemise (DIY) nippe nii blogis kui ka sotsiaalmeedias, et igaüks saaks ise proovida asjad ära teha nagu proff.
  • Teiseks – Veebimajutus.ee on olnud pikka aega tavakliendi jaoks kõige uuendusmeelsem jagatud majutuse pakkuja. Oleme esimesena Eestis pakkunud jagatud majutuses võimalusi, mis oli varasemalt olnud vaid kallimates privaatserverites – näiteks SSH ligipääsu, Pythoni platvormi, Memcached ja Redis kiirendit. Samuti võtsime esimesena suuna tavakliendile – hakkasime pakkuma kõige laiemat Euroopa domeenide valikut, lisasime esimesena valikusse veebiehitustööriista Voog ning hakkasime oma blogis praktilist nõu jagama. Lisaks käivitasime „Veebid korda“ grupi ja häkatonid, tasuta kolimisabi ning hakkasime pakkuma kaasaegset veebipõhist e-posti programmi OX.
  • Kolmandaks – Veebimajutus.ee uues iseteeninduses on väga mugav WordPressi paigaldamise ja kloonimise teenus ning töötame selle kallal, et see arendajatele veelgi mugavamaks teha.

Mida klient vajab?

Uus iseteenindus on üles ehitatud niimoodi, et klient saaks võimalikult hästi hallata oma kodulehte ja e-posti, luua kontosid, lisada kodulehele sisu ning panna koduleht hästi toimima.

Klient ei vaja serverit. Ta vajab oma domeeni, hästi toimivat kodulehte ja e-posti teenust, Google’i otsingutulemustes nähtavust ning kõike seda eesmärgiga leida uusi kliente ning kasvatada äri. Veebis esindatus on praegusel ajal iga äri jaoks oluline ning enamusel firmadel lausa võtmetähtsusega. Selleks pole aga vaja ettevõtetel endil teada, mis on virtuaalserver, pilveserver, privaatserver või virtuaalne privaatserver – tavainimesel läheb selle peale “juhe kokku”.

Veebimajutus.ee lahendus ongi suunatud tavalisele ettevõttele, kes ei tegutse sügavalt IT valdkonnas ning ei vaja selliseid suuri lahendusi nagu AWS, Digital Ocean või muid suurkliendi ja IT-juhi vajadustele suunatud teenused. Võimalik, et suurklientidele mõeldud lahendused tulevikus lisanduvad, sest Veebimajutuse meeskonnal on palju kogemusi ka suuremat koormust nõudvate keskkondade taristu ehitamisel ja opereerimisel.

Iseteenindus uuenes lihtsamaks ja selgemaks

Kuna Veebimajutuse põhiplatvorm pakub sellist jõudlust, et kodulehed konkureerivad kiiruse osas edukalt ka tippklassi tegijatega, oligi nüüd paras aeg ette võtta ka üsna kaua muutumatuna püsinud vana iseteeninduse kohendamine kaasaegseks ja kasutajasõbralikuks keskkonnaks.

Siin on mõned olulisemad uuendused, mis värskendatud iseteeninduses kohe silma hakkavad:

  • Kliendil on iga domeeni ülevaate lehel näha kõik selle domeeniga seotud teenused ühes kohas koos – teistel teenusepakkujatel on olnud need laiali erinevates kohtades ning õige asja leidmiseks tuleb teada keerulist erialast terminit. Uues iseteeninduses on kõik jagatud lihtsalt – domeen, e-post, koduleht ning lisaks eksperdi seaded.
  • Maailma kõige populaarseima kodulehelahenduse WordPressi paigaldamise ja kloonimise tööriist võimaldab ka populaarsete lisamoodulite (plugin´ide) valimist ja paigaldamist.
  • Lisaks WordPressile saad saama lihtsalt kodulehe käima panna ka kodumaise Voo veebiehitustööriistaga. Veebimajutus oli esimene, kes hakkas seda kuutasupõhist teenust edasi müüma ning on siiani suurim Voo edasimüüja.
  • Pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna – uues iseteeninduses on keerulisemate tehniliste terminite selgitamiseks originaalsed illustratsioonid.

Avaleht juhatab edasi detailide juurde

Kõige suurema muutuse on teinud läbi iseteeninduse avaleht. „Liitsime avalehega varasemalt kõige enam külastatud alamlehe „Domeenid“, et kasutajad saaksid näha ühel lehel koos nii domeeni kehtivuse aega kui ka domeeniga seotud paketti ja teenuseid“, selgitab kasutajaliidese disainer Lauri Post. „Samuti saab nüüd avalehel domeene mitme kaupa pikendada, neid linnukestega märkides – ja samuti ka märkida ära, millistel domeenidel võime lasta aeguda, kuna neid ei soovita pikendada“. Varem olid need võimalused kahes erinevas kohas laiali ning ka domeenide leht oli avalehega väga sarnane. See on ka põhjus, miks uues versioonis pole enam „Domeenid“ lehe jaoks vajadust.

Avalehel on kogu fookus taotluslikult suunatud domeenidele ning nendega seotud teenustele. Piisab, kui pilk üle domeeninimekirja lasta ning kohe on selge, millise domeeniga on kõik korras ning millise domeeniga tuleks tegeleda. “Kasutajad soovisid ka domeenide juurde otsingut ning järjestamist vastavalt enda soovile kas aegumise järgi või paketi järgi – ka selle oleme lisanud. Lisaks näitame kohe avalehel ka kasutajale delegeeritud domeene,” lisab disainer Lauri Post.

Lisaks kolmele põhielemendile – domeen, e-post ja kodulehed – on olemas ka lingid ekspertidele põhjalikumate seadistusteni. Sealt saab asjatundja oma tuttava terminoloogia abil kõik vajaliku kätte, tavakasutaja aga võib iga domeeni ülevaate lehel jälgida ka oma paketi ressursikasutust, et valmis olla mahtude optimeerimiseks. Veebimajutus.ee serveri mahupiirangutest jätkub 97% klientide vajadusteks rohkem kui küll, nii et tavalise kodulehe omanik muretsema ei pea.

Enamik maailma veebimajutustest kasutab kas cPanel´i (demo), Directadmin´i (demo) või Plesk´i tarkvara, mis on atraktiivsed eeskätt tehnilisele inimesele. Tavakasutajale võivad eelpool nimetatud lahendused jääda keeruliseks. Sellepärast ehitaski Veebimajutus oma kasutajasõbralikuma platvormi. Kindlasti on ka uus kujundus alles esimene etapp muudatustest, mis praegu nähtavaks saavad. Oodatud on kasutajate soovid ja mõtted, kuidas iseteeninduskeskkonda veel paremaks muuta.

Kuidas jäite tulemusega ise rahule?

„Tulemusega saab olla väga rahul, sest kasutajatestid kinnitasid üsna üheselt, et oleme algsele eesmärgile väga lähedal. Ootan juba huviga, kui iseteeninduse mobiiliversioon samuti välja tuleb,“ ütleb Lauri. Marko täiendab: „Siiani oleme saanud klientidelt uue disainiga seoses väga positiivset tagasisidet ning ka Hotjar´i analüütikas on näha, et kliendid saavad hakkama. Bit Fineriga koostöö üle oleme super-rahul! Projekti ootused kasvasid vahepeal väga suureks, kuid Lauri aitas väga selget fookust hoida. Samuti oleme disainis mõelnud ette väga palju samme, kuidas saame tuleviks uusi võimalusi juurde pakkuda.“

Nii Lauri kui Marko kiidavad Figma tarkvara, milles disain valmis. Lauri: „Lahe, kuidas nii klient kui disainerid said kõik ühiselt samas Figma disainifailis toimetada (osalejaid oli omajagu). Ei saa jätta mainimata asjaolu, ehk hea on elada aastas 2020 ja nautida tehnoloogia hüvesid ning muidugi on ka hea meel, et vanad 2 GB Photoshopi failide ajad on ajalugu. Elagu produktiivsus ja reaalajas koostöö :)“.

Marko lisab: “Minu jaoks on Figma unistuste tarkvara. Kui on tarvis midagi disainerile selgitada, saab ise kiirelt taaskasutada disaineri poolt loodud komponente ning mustandi valmis teha. Meie eelmine disainipartner kasutas Sketchi tarkvara, kuid kõigil ei ole Mac’e – samuti on disainifailid enamasti väga mahukad edasi-tagasi liigutamiseks.”

Milliste projektidega võib Bitfineri poole pöörduda?

„Kõige rohkem paneb silmad põlema tarkvara ja SaaS toodete ning e-commerce lahenduste auditeerimine ning UX/UI disain,“ selgitab Lauri.  „Meie fookus on tugevalt eelmainitute peal, aga kuna teenuste spekter on lai ja projekte on tänaseks rohkem kui 20 riigis, siis oleme kenasti võimelised katma tunduvalt rohkem alates copywritingust ja animatsioonist arendustöödeni. Kuna oleme paindlikud ja meil ei ole miinimumi ega maksimumi, siis võib meilt ka lihtsalt nõu küsida. Oleme avatud ja proovime alati aidata nii palju kui vähegi saame.”

Artikkel ilmus algselt Veebimajutuse blogis.

Ära jää ilma päeva põnevametest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.