5 nippi, millega ettevõtet ühismeedias nii promoda, et sellest kasu ka oleks

Sotsiaalmeediaplatvormid on aja jooksul muutunud ülipopulaarseks. Kuigi enamasti kasutatakse neid vaba aja sisustamiseks, on see ka hea koht oma ettevõtte või äri reklaamimiseks – kasutajaskond on ju väga suur. Seega tasub traditsiooniliste meetodite kõrval panustada just ühismeedias oma ettevõtte nähtavuse kasvatamisele.

Pane paika plaan

Nagu ikka, on kõige aluseks hea plaan. Ehk et alustada tuleb eesmärkide paberile panemisest ning selgeks tegemisest, mida reklaamiga või promomisega saavutada soovitakse.

Enamasti on eesmärgiks brändi, toote või teenuse tutvustamine ja selle kohta teadlikkuse tõstmine. Samamoodi võib see aidata kasvatada jälgijaskonda ja meelitada ligi uusi potentsiaalseid kliente. Tihti kasutatakse reklaamikampaaniaid ka uute kodulehtede tutvustamiseks ning külastajate sinna suunamiseks. 

Vali välja platvormid

Kui eesmärgid seatud, tuleb välja valida õige sotsiaalmeedia platvorm, mille kaudu oma sihtgrupini kõige paremini võiks jõuda. Kõige populaarsemad kohad reklaamimiseks on Facebook ja Instagram, kus on kasutajaid enam kui miljard. 

Mõlemad platvormid pakuvad sarnaseid võimalusi videote ja fotode jagamiseks ning reklaamimiseks. Facebooki eripäraks on võimalus luua eraldi lehekülgi, kus jagada erinevat sisu ja sündmusi, samas Instragrami tugevuseks on võimalus oma tooteid otse läbi keskkonna müüa.

Muidugi ei tasu unustada ka teisi sotsiaalmeediaplatvorme. Noorematele suunatud reklaamide levitamiseks tasub kaaluda TikTokki ning professionaalse või tööalase sisu jaoks LinkedIni. Ainult videosisu puhul on aga heaks promokanaliks YouTube. 

Planeeri postitusi

Nagu juba mainitud on hea strateegia aluseks varem paika pandud plaan. Selle käigus on mõistlik välja mõelda ka postituste umbkaudne ajakava – see aitab aega paremini planeerida ning kvaliteetset sisu pakkuda. Kui jätad üleslaadimise viimasele minutile, võib kannatada nii sisu kui ka postituse presentatsioon.

Tooda kaasahaaravat sisu

Enamlevinud vahendiks promomisel on tutvustav tekst, aga julgelt tasub kasutada ka muid vahendeid. Teenuse või toote reklaamimisel on alati abiks kogemuslood, mis seda tutvustavad, või nipilood, mis aitavad välja tuua nende tugevusi ja eripära. 

Mitmekülgse sisu loomiseks tasub kasutada ka videomaterjali, mis võib inimeste tähelepanu köita ning muust sisust paremini eristuda. 

Paljud sotsiaalmeedia platvormid – Facebook, Instagram ja TikTok – pakuvad võimalust teha ka otseülekandeid, mis on samuti hea variant toodete tutvustamiseks.  

Vii läbi kampaaniaid

Lihtne viis tähelepanu saada on korraldada erinevaid kampaaniaid, milles kasutajatel on võimalik auhindu võita. Auhinnaks võib olla nii toode kui ka teenus, mida ettevõte pakub, kuid kampaania kaudu on võimalik oluliselt tõsta teadlikkust sellest, mida promotakse. 

Kampaania kõik detailid tuleb alati läbi mõelda. Oluline on neid õigesti ajastada, sisu täpselt edasi anda ning reeglid paika panna ja neid selgitada. Kehvasti läbi viidud kampaania võib anda hoopis vastupidise efekti.  

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.