Tänapäeva kiiresti arenevas digitaalses maailmas saab AI üha enam kasutust ja seda ka hariduses. Viimasel ajal on palju diskussiooni teemal, et ega tehisaru tung haridusvaldkonda ei riku ära õpilaste haridust ning külva seega tulevikku, kus inimesed ei oska enam ise loogiliselt mõelda ja suudavad vaid esitada AI-le küsimusi. Uurisime TalTech’i IT-didaktikakeskuse juhataja ja akadeemilise eetika komisjoni juhi Birgy Lorenzi käest, millised on tehisaru positiivsed ja negatiivsed küljed haridussüsteemis.
Lorenz ütles, et AI kasutamisel haridussüsteemis omad kasud mängus, kuid samas on mitmeid aspekte ja negatiivseid pooli, mida tuleks jälgida. Nii on tema sõnul juba eelmise aasta detsembrist alates informaatikaõpetajate ja haridustehnolooge põletanud küsimus, kas AI kaasamine õppimisse on oluline ning kas see aitab tõsta ülesannete taset? Või peaks kooliperel soovitama AI uks lukku keerata ja võti ära visata?
Praeguseks on tema sõnul olnud pool aastat katsetuste ja vaagimise aeg, kas luua lisareeglid või mitte ning leidub arvamusi ühelt ja teiselt poolt. AI-l on kindlasti suur tulevikupotentsiaal õppimisprotsessi parandada, kuid samas võib see kaasa tuua ka väljakutseid, mis nõuavad hoolikat kaalumist. “Hetkel võib nentida, et oleme selles osas lapsekingades ja iga keeld või ka ülepeakaela sisse sukeldumine võib tuua kaasa ootamatuid tagajärgi tulevikus,” lisas ta.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.