Tõukeratta valikul on ilmselt esimeseks kriteeriumiks mõõtmed – kas ratas on ainult sõitmiseks või tuleb seda ka (autos) transportida? Väikese rattaga puhul peab aga rohkem või vähem tegema kompromisse sõidumugavuse ja -ulatuse arvelt.
Kahel väiksemal tõuksil – GPad Svanil ja E-TWOW Ecol – on täiskummist rehvid, millel on üks suur pluss ja üks suur miinus: purunemiskindlus ja sõidumugavus, täpsemalt viimase puudumine, vähemalt konarlikul teel. Sõitu saab mõnevõrra pehmendada vedrudega – nagu seda teeb E-TWOW, mille mõlemad jooksud vetruvad. Kui aga võrrelda vedrustatud täiskummidega jooksu ja vedrustamata õhkrehve, on viimased kahtlemata mugavamad. GPAD Svanil on vedrustatud ainult esijooks, kuid teekonarusi see tuntavalt ei silu, kui üldse.
Kõigil teistel mudelitel on õhkrehvid, mille puhul kehtib lihtne reegel: mida paksemad või suuremad on rehvid, seda pehmem on sõit. Õhkrehve saadab aga alati purunemisoht. Väidetavalt peaks nii Xiaomi kui Segway Max-i rehvid olema juba tehasest tulles täidetud nn rehvipiima ehk torkekaitsevedelikuga, mida on ebameeldivuste vältimiseks igal juhul arukas õhkrehvi sisse lisada.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Digi nr 206, juuni 2022
Kõik selle ajakirja lood