Kuidas teha kindlaks, et sinu reklaam jääb inimestele nii silma kui ka meelde?

Milline reklaam jääb tänavapildis kõige paremini silma?Foto: Hendrik Osula

Uuringud näitavad, et kui inimene möödub tänaval suurest LED-ekraanist, suudab ta enam kui 80 protsendil juhtudest hiljem meenutada, mida ekraanil näidati, vahendab ledcraftinc.com. Ettevõtete seisukohast on see lausa superuudis, kuna kes ei sooviks, et tema reklaam tänavapildis mitte ainult silma, vaid ka meelde jääks. Millised reklaamid inimestele kõige paremini mõjuvad ja kuidas potentsiaalsetele klientidele meelde jääda, seda uurimegi.

Aju on programmeeritud märkama eredaid ja liikuvaid kujutisi

Digiekraanidel reklaamimine on muutunud viimasel ajal aina popimaks, kuna sel on traditsioonilise välimeedia ees mitmeid tehnoloogilisi eeliseid ja see mõjub inimestele ka psühholoogiliselt paremini.

Üks peamisi põhjuseid, miks digiekraanidel reklaam nii tõhus on, peitub tähelepanu köitmise võimes. Digiekraanidel vahetuvad reklaamid kogu aeg ning pakuvad tarbijatele pidevalt uut ja huvitavat infot. See muudab tarbija ka info osas vastuvõtlikumaks. Staatilistel välimeedia pindadel jääb kujundus nädalateks samasuguseks ning võib tarbija jaoks muutuda tapeediks linnapildis. Inimese aju on aga “programmeeritud” märkama eredaid, kontrastseid ja liikuvaid kujutisi, vahendab bestledsigns.com.

Teine oluline eelis digiekraanidel reklaamimisel on nende mitmekülgsus. “Digiekraani saab kohandada kuvama just sellist sõnumit, nagu parasjagu soovite, olgu selleks siis soodustuste reklaamimine, uue toote esitlemine või lihtsalt oma ettevõtte nime ja logo reklaamimine. Kohandades oma reklaami alati vastavalt konkreetsetele ärieesmärkidele, saate tagada selle maksimaalse efektiivsuse,” selgitab Linna Ekraanide tegevjuht Mihkel Luks.

Et reklaam toimiks, on oluline meeles pidada mõningaid põhiaspekte. Esiteks tuleb veenduda, et LED-ekraan asub kohas, kus see on võimalikult paljudele inimestele nähtav. Teiseks soovitame hoida sõnumi lihtsa, lühikese ja kergesti haaratavana. Kasutage julgeid kontrastseid värve, et teie reklaam rohkem silma paistaks, ning kutsuge inimesi üles tegevusele, näiteks “Külastage meid täna!” või “Vaadake kodulehelt lisainfot!”.

Kõige tähtsam on jälgida tulemusi ja teha vajaduse korral kohandusi – digiekraan annab selleks suurepärase võimaluse. Õige lähenemisviisi korral võib reklaam digiekraanil olla võimas tööriist äri kasvatamiseks ja kasumi suurendamiseks.

Linna Ekraanide tegevjuht Mihkel Luks nimetab digitaalse välimeedia ühe eelisena võimalust reklaami reaalajas kohandada.Foto: Hendrik Osula

Inimesi köidavad emotsionaalsed, lugu jutustavad reklaamid

Loomulikult pole tähtis ainult see, millisel ekraanil reklaami näidatakse, vaid ka see, et sisu kõnetaks potentsiaalset klienti. Reklaami mõju inimestele psühholoogilisel tasandil sõltub mitmest tegurist, sealhulgas sihtrühmast, reklaami eesmärgist ja kujundusest. Mõned kuldreeglid seejuures siiski on.

Inimesed armastavad emotsionaalseid reklaame. Reklaamid, mis kutsuvad esile tugevaid emotsioone, nagu õnne- või kaastunnet, või ajavad hoopis naerma, võivad olla eriti mõjusad. Emotsioonid aitavad reklaamil paremini meelde jääda, seega võivad emotsionaalsed reklaamid aidata suurendada kaubamärgi tuntust ja lojaalsust.

Samamoodi tõmbavad publiku kaasa ja loovad emotsionaalse sideme reklaamid, mis jutustavad haarava loo. Inimesed kalduvad mäletama lugusid ja seetõttu on lugu jutustavad reklaamid sageli efektiivsed.

Kuigi hirmu kasutamine reklaamis on delikaatne teema, võib mõõdukas hirmutamine olla mõnikord tõhus. Mis muu kui hirm paneb inimesed kiiremini tegutsema, et mistahes negatiivseid tagajärgi vältida.

Lõpetuseks meeldivad inimestele visuaalselt atraktiivsed reklaamid. Eespool sai juba räägitud, et paremini jäävad meelde kontrastsed ja liikuvad visuaalid, aga sellega ei tohi üle pingutada – kui reklaam pööraselt vilgub ja on korraga nii sinine, punane kui ka kollane, tekitab see ainult peavalu ja sõnum ei jää lõpuks kellelegi meelde. Õnneks on liigselt vilkuvad reklaamid Eesti tänavatel ka keelatud, kuna võivad autojuhtide tähelepanu eemale tõmmata ja liiklusohtlikke olukordi tekitada. Inimestele jätavad hea mulje maitseka visuaalse kujundusega reklaamid, mis kasutavad värvide, kujundite ja piltide võlu, mitte ei ehmata ega pimesta.

Maitsekalt kujundatud reklaam korraliku pildiga ekraanil läbimõeldud asukohas on edu võti.Foto: Hendrik Osula

Lõppkokkuvõttes sõltub kõige paremini toimiva reklaami tüüp sihtgrupi ja reklaami eesmärkide kontekstist. Parim praktika on katsetada erinevaid reklaamistrateegiaid ja jälgida nende tulemusi, et leida kõige tõhusam lähenemine.

Reklaam digiekraanil on efektiivne ja taskukohane viis klientide meelitamiseks ja müügi suurendamiseks. Mõistes selle toimimise taga olevat psühholoogiat ja kuidas seda optimeerida, saate oma äri hüvanguks selle võimsa reklaamivahendi maksimaalselt ära kasutada. Uurige lisa Linna Ekraanide spetsialistidelt!

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.