Mis on hashtagid (#) ning kuhu ja kui palju neid lisada?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Lühidalt – hashtag või häštäg on märksõna, mis algab „trellidega“ – # ja mis lisatakse mõnele sotsiaalmeediapostitusele, et hiljem saaks selle märksõnaga seonduvalt seda postitust välja otsida. Kuidas ja kuhu aga oma sisu turundamisel neid lisada?

Põhiline on Hashtage lisada oma sotsiaalmeediapostitustesse oluliste märksõnade järgi, mille abil sa tahad oma sisu esile tuua.  Esimest korda pakkus sellise lahenduse välja Google´i töötaja 2007. aastal, et grupeerida postitusi gruppidesse.

Oluline on lisada hashtage, mis on sisuga seotud, sest kui niisama üritada populaarsete ja trendikate sõnadega kasutajaid oma postituse juurde meelitada, siis nad pettuvad ja enam tagasi ei tule.

Twitter, Facebook, Instagram: kus kasutada?

Twitteris on optimaalne hashtagide arv 1-2, alates kolmandast väheneb kasutajate huvi järsult. Facebookis on tulemus umbes sama, neid sõnu võib olla 1-3, siis aga huvi väheneb kiiresti.

Hoopis teine lugu on Instagramiga: mida rohkem, seda parem. Instagramis nimelt otsivad inimesed postitusi erinevate hashtagide kaudu ja kui sul on postituses neid väga palju, siis satud oma tekstiga ka paljudesse otsingutesse. Kõige suurema tähelepanu saab 9-11 hashtagiga, veel suurem arv hakkab juba sinu jaoks olulisi märksõnu neelama.

LinkedIN on trellidega algavate märksõnade kasutuselevõtul üks värskemaid tulijaid ning soovitab postitust tehes juba ise, milliseid hashtage võiks kasutada. See on mugav ja kasulik lahendus.

Kolm tööriista

Hashtagify.me on tasuta tööriist hashtagide leidmiseks.

RiteTag aitab hashtage leida ja uurida Facebookis ja Twitteris ning hinnata, kuidas su märksõnad töötavad.

Sprout Social on samuti hashtagide töötamise uurimise tööriist, mis aitab sinu brändi jaoks leida kõige paremaid märksõnu.

Ohud

Mitmed maailmakuulsad firmad on loonud oma hashtagi mõnele kampaaniale või tootele. Sellega kaasnevad ka ohud, kuna hashtagide kasutamine on kõigi jaoks vaba ning selle kasutaise väljakuulutaja ei kontrolli enam selle levikut. Positiivseks turunduseks mõeldud kampaania võib trollide või pahatahtlike kasutajate abiga kiriesti käest minna ning firmal pole mingeid vahendeid selle peatamiseks. Seega maksaks hashtagi-kampaaniatega olla ettevaatlik.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutuse blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.