Seitse olulist võtet, kuidas oma kodulehe külastajad püsiklientideks pöörata

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Ettevõtete veebilehtedel käib iga päev kümneid, sadu, tuhandeid või veel rohkem külastajaid olenevalt selle lehe populaarsusest, kuid need on senikaua ainult numbrid, kui juhukülalised klientideks pole hakanud. Mida teha, et lihtne veebikülastaja alguses püsikülaliseks, siis kliendiks ja edasi juba püsikliendiks pöörata? Siin on seitse soovitatavat sammu sellel teel.

1. Vaata veebistatistikat ja tee sealt omad järeldused

Kõige lihtsam on alustada sellest, mis oli hästi ja teha seda veel paremaks. Kui jälgid kodulehe külastuste statistikat (aga kui ei, siis hakka seda kindlasti kohe tegema), siis märkad seal hetki, mil külastuste arv hüppeliselt kasvas ja lehekülgi või viiteid, mis on toonud enim vaatamisi.

Uuri järgi, mis on nende positiivsete anomaaliate põhjused. Äkki on sinu tootele mingil kindlal hooajal või ajahetkel suurem nõudlus või kas äkki on mõni veebileht viidanud sinule ja sellega toonud hulga külastusi? Või oled hoopis ise üles pannud mõne elavat vastukaja põhjustanud lehekülje või uudise, mis palju tähelepanu kogunud?

Veebistatistikast tulevad need hetked ja põhjused üsna selgelt välja ja ainult minevikku vaadates võid siit saada hulga ideid tulevikus külastuste parandamiseks. Kui on rohkem külastusi, siis on rohkem ka potentsiaalseid kliente ja sa saad teada, mis inimesi kõige rohkem huvitab.

2. Välimus on esimesel kohtumisel oluline

Nii nagu kohtumisel teiste inimestega, nii otsustatakse ka esimesel veebilehele sattumisel firma üle kõigepealt välimuse järgi. Kui koduleht on hea kujundusega, meeldivate värvidega ja info on selge ning arusaadav, siis tullakse tagasi, sest meeldivas keskkonnas on hea olla.

Kui aga pakutakse liiga palju kirevust ja keerulist infot, millest on raske aru saada, siis minnakse muidugi kuhugi mujale.

Seega – otsi oma kodulehele hea disainer, kui tundub, et praegu tullakse vaid üheks korraks ja enam tagasi ei pöörduta. Võimalik, et tekstid vajavad ka kohendamist – küsi sõbralt või asjatundjalt, kas nad saavad kohe aru, mida koduleht pakub.

3. Küsi konkreetselt ja lühidalt

Mida kodulehele sattunult küsida ja mille jaoks üleskutseid teha? Loomulikult konkreetseks tegutsemiseks, soovitavad turundajad, nimetades seda Call to Action´iks.

Paku näiteks välja tegutsemisvõimalusi – „Küsi tasuta näidist“, „Registreeri end uudiskirja saajaks“, „Telli tasuta konsultatsioon“ jms on head üleskutsed. Veebivormid, kuhu kilent oma andmed saaks jätta, peaksid aga olema minimaalse pikkusega – ära hakka nõudma pikka ja põhjalikku infot kohe esimesel kohtumisel, piisab paarist asjast – e-posti aadressist ja/või telefonist, nimest ja (vabatahtlikust) soovi olemuse kirjeldamisest.

Vaata üle, et igal veebileheküljel oleks kasutajal võimalus tegutseda ja endast sulle teada anda. Uuema aja trendikas lahendus on näiteks jutuaken, milles saab mõne sinu firma töötajaga kohe vahetult suhelda. Selline hetkeemotsiooni ajel kiire kontakt viib kordades suurema tõenäosusega tehinguni.

4. Õpi klienti tundma – korralda küsitlusi

Kodulehe külastuste statistika pakub küll ka mingeid oletusi sinu kodulehe võimalike külastajate kohta kuni vanuse ja huvideni välja, kuid seda analüütikavahendite ennustust ei saa täie tõena võtta.

Kõige parem viis oma külastajate kohta juba tavalisest rohkem infot koguda on korraldada küsitlus ja kampaania mõnede auhindadega. Nemad annavad sulle vajaliku info enda kohta, sina loosid välja auhinna.

5. Seo oma kodulehe külastajad ettevõtte kasumiga

Nagu alguses öeldud, ei too ainult rohkem külastusi ja mõnikord ka kliente firmale alati rohkem kasu. Selleks, et teada saada, millised tegevused veebis ja millised kliendid sulle kõige kasulikumad on, tuleb siduda veebikülastajad klientide ja tulu statistikaga. Selleks on tavaliselt juba keerulisemad e-äri analüüsitarkvarad, kuid kindlasti saab ka ise üht-teist teada, kõrvutades kliendibaasi, veebikülastuste statistikat ja raamatupidamisandmeid.

Nendest omad järeldused teinud, saad juba planeerida kampaaniaid – nii nende aega, kohta kui tooteid või teenuseid, mida reklaamida.

6. Kasuta erinevaid esitusvõimalusi

On suur grupp inimesi, kes ei viitsi pikki tekste lugeda. Peale on kasvamas ka põlvkond, kelle jaoks ainult pilt pole ka veel mingi tõmbenumber. Seega kui tahad leida kliente erinevatest segmentidest, proovi lisaks kodulehel olevatele tekstidele ja piltidele teisi võimalusi. Tee näiteks mõni video, osale sotsiaalmeedias (Facebookis, Instagramis, Twitteris jne). 30-sekundilise videoga, muide, võib ära öelda rohkem kui tuhande tähemärgiga. Ja üks pilt oli ka parem kui tuhat sõna.

7. Hoia külastajad kodulehel teiste klientide soovitustega

Igaüks, kes otsib omale sobivat teenust, tahab seda võrrelda teiste sarnaste teenustega või veel parem – küsida teiste inimeste käest, mille nad valisid.

Selleks, et sinu veebikülastaja ei läheks mujale Internetti seda infot otsima, hoia ta lehel, pakkudes oma klientide arvamusi ja ülevaateid. Teiste klientide arvamus on palju olulisem kui ükskõik kui hea müügimehe jutt. Sinu oma kodulehel on aga sellised arvamused, mille puhul saad kindel olla, et need töötavad soovitud suunas.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutuse blogis.

Märksõnad: ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.