Põhjused, mis näitavad, et aeg on ette võtta kodulehe disainivärskendus

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Iga kujundus saab ükskord vanaks – saabuvad uued trendid, kasutajate ja veebilehe omanike ootused muutuvad, ka veebitehnoloogiad arenevad ja mõnesid pole mõtet enam kasutada. Millised on need kuus märki, mis vihjavad, et aeg on värskenduseks?

Koduleht on liiga aeglane

Kui koduleht laeb liiga kaua, siis võib põhjuseid olla mitmeid, kuid üks tüüpilisematest on kodulehe vananemine. See ei vasta enam tänapäevastele nõuetele, ei jooksuta optimeeritud koodi ja kasutab lahendusi, mis laevad kaua üle Interneti või kurnavad põhjuseta brauserit.

Mobiilis ja tahvlis näeb veeb imelik välja

Kui pead oma veebi mobiilist vaadates vasakult paremale kerima, siis on selge, et see pole optimeeritud mobiiliekraani jaoks. Väga oluline on mõelda ka mobiilikasutajatele, sest paljudel juhtudel tuleb üle poole veebiliiklusest just mobiilist. Samuti võib juhtuda, et mobiilivaates on nupud ja ikoonid liiga pisikesed, mis klõpsatavatel ehk puudutavatel ikoonidel muudab sõrmega kasutamise võimatuks. Alati saab küll suurendada, aga see on siiski enamuse kasutajate jaoks liiga ebamugav ja nad lahkuvad.

Bounce Rate on liiga kõrge

Bounce Rate ehk kasutajate protsent, kes peale esimesele lehele jõudmist kohe ära lähevad näitab, et inimestel on veebi vastu väike huvi. Kui oled sisu osas pingutanud kuidas jaksad, siis järgmine põhjus on veebidisain, mis ei lase külastajatel mugavalt mujal samas veebis ringi vaadata. Kindlasti leiad Bounce Rate protsendi oma veebisaidi statistikast. Kui see on üle 50%, on tavaliselt olukord juba halvavõitu. Hea, kui saavutaks 40-45% näitaja. Selleks on oluline muuta veebi avaleht lihtsaks ja loetavaks, sest just sinna enamus kasutajaid kõigepealt satub.

Kasutad ikka veel Flashi

Suurimad veebibrauserid hoiatavad: Flash on kahjulik kasutaja arvuti turvalisusele ja see hoiatus võib peletada suure osa liiklust juba varakult veebist eemale. Kasutajad peavad Flashi sisse lülitama, et sisu näha. Kuna sellel tehnoloogial on olnud mitmeid ohtlikke turvaauke, siis peaks 90ndate lahenduse nüüd lõpuks välja vahetama millegi kaasaegsema vastu – peaaegu kõike on võimalik teha ka HTML5 ja Javascriptiga.

Veebidisainis on kasutatud liiga palju graafikat

Halvimad näited veebigraafika ülekasutamisest on teksti kujundamine graafilisteks elementideks, kuid õnneks on see juba väga harv nähtus. Siiski ei maksaks ka graafiliste disainielementidega üle pingutada, sest praegused disainitrendid soosivad puhast, õhulist ja minimaalse graafilise disainiga veebi. Sellel on ka oma põhjus: kasutajad pidid veebis 78% tähelepanust pöörama tekstisisule ja ainult 22% piltidele ja kujunduselementidele (kui sul just pole mõni vinge fotosait). Seega – sisu tuleb esile tõsta ja muu ainult aitab seda paremini eksponeerida.

Olulistel alamlehtedel on liiga väike külastatavus

Kui kampaanialehed või mõnede oluliste teenuste lehed on väikese külastatavusega, siis see võib tähendada, et kasutajad ei leia seda esilehelt üles. Samuti võib otsimootorile optimeerimine (SEO) olla tegemata või ajast ja arust. Veebidisaini värskendusega saad olulised lingid paremini esile tõsta ja märksõnade esinemist koodi parandamisega kohendada.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutuse blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.