Pikk luguPRO

Viis ettevõtet, mis kriisist võitjana väljuvad

Tormisel ajal kukuvad osad firmad kokku, kuid teised saavad hoopis tuule purjesse.
See on DigiPRO artikkel. Loe DigiPROst lähemalt siit.

Kuigi koroonaviiruse tõttu järsult lahvatanud majanduskriis sundis nii mõnegi firma uksi sulgema, siis nende kõrval on ka rida ettevõtteid, kellel läheb hästi.

DigiPro otsis üles viis ettevõtet, kelle tellimused juba kasvavad või kes näevad kriisis võimalust, kuna suure tõenäosusega ei ole maailm pärast seda kriisi enam samasugune, kui enne.

Tänavu aasta ettevõtja tiitli pälvinud Veriffi asutaja Kaarel Kotkas (C) FOTO: Jake Farra

Veriff

Veriffil läheb tegusalt. Nõudlus virtuaalse isikusamasuse tuvastamise järgi on viimastel nädalatel märgatavalt kasvanud. Silmast silma suhtlus on viiruse leviku ohu tõttu viidud absoluutse miinimumini ning seetõttu on muutunud isikute tuvastamine veelgi olulisemaks, et erinevad teenused oleksid inimestele kättesaadavad kodust. Globaalse pandeemia tõttu on esile kerkinud ka palju uusi virtuaalse isikutuvastus kasutusviise.

Meie statistikat vaadates on viimase kuu jooksul globaalselt verifitseerimiste arv ligi 20 protsenti tõusnud. Samas ei saa seda kõike kindlasti panna koroonaviirusest tuleneva nõudluse arvele. Viimase 2-3 nädala statistikat vaadates, mil koroonaviirus on nii Euroopas kui Ameerika Ühendriikides eskaleerunud, on meile tulnud palju väga palju uusi kliente, mis on ühel või teisel moel seotud viirusega toimetulekuks. Neid arenguid arvestades ootame järgmiste kuude lõikes ligi 50 protsendilist verifitseerimiste arvu kasvu.

Maailmas on hulk organisatsioone, kes vaatamata pandeemia poolt põhjustatud keerulistele olukordadele teevad väljakutseterohket tööd ja otsivad lahendusi, et tekkinud situatsioon võimalikult kiiresti lõppeks. Seetõttu otsustasime me Veriffis annetada mittetulundusühingutele ja sihtasutustele üks miljon tasuta verifitseerimist, sest just neil võiks meie tehnoloogiast palju abi olla.

Sellest saaksid kõige enam tuge näiteks ülikoolid, kes peavad tudengeid eksami sooritamiseks tuvastama; online platvormid, kus tegutsevad inimesed, kes on vabatahtlikena valmis abivajajaid aitama; erinevad registrid, mis tegelevad usaldusväärsete andmebaaside loomisega, et saada ülevaadet karantiinis viibivatest inimestest. Samuti ka digitaalsete tervishoiuteenuste pakkujad ja organisatsioonid, kes võitlevad libauudiste levimise vastu, aga ka paljud teised.

Xolo tegevjuht Allan Martinson. (C) Foto: Xolo

XOLO

Xolol läheb hetkel tõesti hästi ja märts on olnud tugev kuu, eriti tänu veel sellele, et lansseerisime oma panganduskoostöö Wirecardiga, tänu millele e-residendid saavad meie kaudu ka pangaarve avada.

Me teenindame vabakutselisi ja kuna nood on ühe-mehe-ettevõtted, siis neil on lihtsam kiiresti end ümber pöörata ja uusi võimalusi otsida. Ka paljud kriisi hammasrataste vahele jäänud inimesed on enda jaoks kaugtöö ja vabakutselisust avastamas. Samas kindlasti on ka meil nii tänaseid kui võimalikke kliente, kelle äri on kriisist häiritud. Selle mõju on hetkelt veel raske hinnata.

Jätkuvalt edukas on kõik need, kus töö ei eelda näost-näkku suhtlust, ja eriti need firmad, mis kaugtööd aitavad teha. Huvitava fenomenina avastavad paljud konservatiivsemad inimesed just praegu enda jaoks interneti – e-kaubanduse, videokõned ja muu sellise. Kui kriis saab mööda, jäävad nad ikka neid kasutama.

Täna tasuks osta videokonverentside, kaugtöö, e-kaubanduse ja toiduvedude firmade aktsiaid. Neid saadab tõeline buum, mis säilib ka pärast kriisi.

Timbeteri tegevjuhi Anna-Greta Tsahkna 

Timbeter

Hetkel võtame päev korraga ning õnneks saab tõdeda, et klientide kasutamisaktiivsus ei ole kukkunud, küll aga on uute allalaadimiste arvu muutus korrelatsioonis koroonaviiruse uudistega.

Kui piirkonnas kehtestatakse rangemad piirangud, siis toimub hetkeline langus millele järgneb mõne aja pärast stabiliseerumine ning seejärel aktiivsuse tõus. Hetkel jälgime kõige murelikumalt uudiseid Ladina-Ameerikast, kuna seal meil kõige suurem klientide hulk. Kagu-Aasias ning Jaapanis tundub olevat olukord stabiliseerunud ning on ka lootust, et Hiina suunal  hakkab puit taaskord liikuma.

Näeme kriisis võimalust, kuna suure tõenäosusega ei ole maailm pärast seda kriisi enam samasugune, kui enne. Esimene reaktsioon kriisile on alati kaitseseisund, kuid siis otsitakse lahendusi ning need ei seisne mitte odavas tööjõus ja suletuses, vaid innovatsioonis.

Majanduskriisi survel on ettevõtted sunnitud üle vaatama oma ärimudeleid ning tarneahelad, kuidas muutuda efektiivsemaks ning digitaalsemaks. Uued tehnoloogilised lahendused ei tähenda ilmtingimata suuri investeeringuid, vaid pigem muutusi ettevõtte mõtteviisis.  Niisamuti Timbeteri lahenduse kasutuselevõtt ei tähenda miljoneid investeeringuid vaid pigem kultuuri muutust läbipaistvamaks ja efektiivsemaks.  

Praegusel hetkel võiks kindlasti edukaks osutuda ettevõtted, kes suudavad end kiiresti ümber kohaldada vastavalt nõudlusele ning uuele olukorrale, pakkudes tehnoloogilisi lahendusi  distantsõppe, ajutise tööjõu, tarneahelate jälgimise vms probleemide lahenduseks . Timbeteri puhul on samuti antud hetkel oluliseks argumendiks töötajate ohutus – vajalikud toimingud tehakse ära kontaktivabalt ning minimaalse tööjõuga, mis võimaldab ettevõtetel opereerida ka tänastes keerulistes tingimustes. 

Wolt Baltikumi tegevjuht Liis Ristal

WOLT

Eelmise nädala algus olnud Eestis aktiivsem kui tavaliselt. Seda tõenäoliselt kuna vähem süüakse kontorilõunaid restoranides ning rohkem tellitakse kodukontorisse. Suurim muutus on vähenenud erinevus nädalasisesel ja nädalavahetuse woltimisel, mis varem oli märkimisväärne.

Restoranide poolelt on uute liitujate arv samuti kasvanud, kuna olukorras, kus kohapeal süüa ei saa, saab aga köögi avatud hoida ja kojukandega kliendid teenindatud. Restoranidele on olukord muidugi väga keeruline ja anname endast parima, et uusi restorane lisada äppi võimalikult kiirelt, ohutult ja jätkusuutlikult. Julgustame hoida restoranid piirangutest vabad, et neile säiliks võimalus stabiilset tulu teenida ning samas võtame sedasi veidi survet ära toidupoodidelt.

Kullerite osas on liitumine olnud tavapärane ning oleme jätkuvalt avatud uutele tulijatele. Tellimuste täitmisel ülekoormust pole ja eelmine nädal oli Tallinna ja Tartu peale keskmine tellimuse täitmise aeg 30-35 minutit (sh toiduvalmistamine).

Samas globaalselt on tellimuste numbrid üsna tavapärased. Mõned linnad kasvasid rohkem ja mõned veidi vähem kui tavaliselt. On spekuleeritud, et Wolti müük kasvab tohutult, kuid me pole veel seda näinud ning koroonaviiruse mõju muutustele on hetkel veel raske hinnata.

Bolti kaasasutaja Markus Villig. (C) Foto: Bolt

BOLT

Kohaneme ettevõttena praegusele olukorrale nii kiiresti kui võimalik ning proovime nii oma juhtide ja kullerite kui ka klientidele võimalikult palju toeks olla.

Käivitasime Bolt Foodis ontaktivaba toidu kohaletoomise, mis töötab nii kullerite kui ka klientide kaitsmiseks. Lisasime Eestis rakendusse ka toidu- ning raamatupoed. Tänaseks saavad inimesed Bolt Foodist tellida Westmani Ärist, Stockmannist, Selverist ning Biomarketist. Raamatuid saab tellida Puänti raamatupoest. 

Tšehhis ja Slovakkias alustasime toidupakkide vedu, võimaldades klientidel sellega tellida hädavajalikku toiduvaru ning tööd juhtidele. Leedus suutsime käivitada elektritõukerataste rentimisteenuse Vilniuse linna palvel 24 tunniga. Tõukeratastega saab hajutada inimeste liikumist ning aidata vältida suuremaid rahvamasse ühistranspordis.


KOMMENTAAR: huvi kasv ei tähenda koheselt rohkem kliente

Elisa juht Sami Seppänen

Väita, et Elisal läheb täna paremini kui teistel, oleks vale. Kriis on tänaseks alles algusfaasis ja tulev majanduslangus mõjutab Eestit üheselt.

Elutähtsate teenuste pakkujana peame täna tagama veelgi paremini oma teenused klientidele, sest nendest sõltuvad nüüd töökohad, laste hinded ja isegi tervis. Oleme pidanud sulgema esindused ja viisime ligi 85% töötajatest kaugtööle, et vähendada inimkontakte.

Eesti inimeste aitamiseks eemaldasime ka Elisa seadmetoelt teenustasu, kus aidatakse täna igasuguste tehniliste probleemidega ja ka nõustamisega kodukontori tehnilistes aspektides.

Huvi kasvamine Elisa teenuste vastu ei tähenda seda, et me automaatselt rohkem kliente saame. Inimesed kasutavad täna maksimaalselt ära tellitud teenuseid ning suurem tarbimine toob kaasa ka suurema koormuse meie võrgule.

Elisa juht Sami Seppänen

DigiPRO on Eesti parima digiuudiste saidi täiendav teenus kasutajatele, kelle jaoks IT on ka töö.

Telli siit DigiPRO uudiskiri endale postkasti:

  • Kolm korda nädalas (esmaspäeviti, kolmapäeviti ja reedeti) spetsiaalne DigiPRO liikmetele tehtud kommenteeritud uudiskiri, et sa midagi olulist maha ei magaks
  • Iga uudiskirja magnet on meie ajakirjanike kirjutatud pikem artikkel, mis meie arvates võiks selles valdkonnas töötavaid inimesi huvitada ja neile vajalik olla

Loe DigiPRO kohta lähemalt siit

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.

Populaarsed lood mujal Geeniuses